- Lärare: Minna-Maria Behm
- Lärare: Mervi Hietanen
- Lärare: Tuula Juvakka
- Lärare: Mira Korvenoja
- Lärare: Kati Nirkko
- Lärare: Titta Sainio
- Lärare: Miia Tyrisevä-Ryösö
- Lärare: Tiina Väänänen
AH00BU16-3009 Hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen 3.6.2024-10.11.2024
Hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen, vaikuttava rakenteellinen sosiaalityö, sosiaalinen raportointi, tutkittu näyttöön perustuva tieto, vaikutukset ja vaikuttavuus
- Lärare: Tarja Kempe-Hakkarainen
- Lärare: Reetta Konttinen
- Lärare: Tarja Tolonen
YH00DA72-3001 Lapset ja nuoret arjen ympäristöissä ja instituutioissa 23.8.2024-31.10.2024
Opiskelija osaa - määritellä lasten, nuorten ja perheiden arkeen vaikuttavia tekijöitä - soveltaa lapsen ja nuoren arjen ympäristöjä ja instituutioita koskevaa tietoa kriittisesti ja eettisesti
- Lärare: Elina Kosonen
- Lärare: Jaana Mantela
- Lärare: Ruusa Einiö
- Lärare: Merja Lankinen-Lifländer
- Lärare: Sari Lehtinen
- Lärare: Mirva Rainio
- Lärare: Mirka Airesvuo
- Lärare: Helena Hatakka
- Lärare: Annukka Salovaara
- Lärare: Tuulia Stellberg
- Lärare: Seija Varis
- Lärare: Mirka Airesvuo
- Lärare: Anna Romakkaniemi
- Lärare: Annukka Salovaara
- Lärare: Maj-Britt Tallbacka
- Lärare: Seija Varis
- Lärare: Mirka Airesvuo
- Lärare: Helena Hatakka
- Lärare: Annukka Salovaara
- Lärare: Tuulia Stellberg
- Lärare: Seija Varis
AH00CK77-3004 Research, Development and Innovation Competence in the Social and Health Care 12.8.2024-22.9.2024
Learning goals and content Student : - Knows proceeding of research process and planning of research - Knows theoretical and methodological basics of research - Knows basics of qualitative research - Knows basics of quantitative research - Knows developmental research methods - is able to draft a commentary review - is able to apply key research and development methods in developing their thesis and profession - can evaluate research knowledge critically
- Lärare: Jenni Hämäläinen
- Lärare: Taija Nöjd
AH00CK71-3004 Child, Adolescent and Family Nursing 2.9.2024-10.11.2024
Hoitotyön menetelmät eri-ikäisten lasten hoidon suunnittelussa, toteutuksessa ja arvioinnissa. Monimuotoisten perheiden hyvinvoinnin haasteiden tunnistaminen ja hyvinvoinnin edistäminen. Raskauden ja lapsivuodeajan eteneminen ja seuranta. Lääketieteen osa-alueet: lasten tavallisimmat infektiot, allergiat, lasten pitkäaikaissairaudet ja niiden erityispiirteet, lasten syöpäsairaudet, lasten yleiskirurgiaa
- Lärare: Nina Hietaranta
- Lärare: Marjut Louhelainen
- Lärare: Taru Simpura
AH00CG09-3004 Hoitotason ensihoito I 5.8.2024-31.12.2024
Toteutuksen tavoitteena on, että toteutuksen jälkeen opiskelijalla on kattavat tiedolliset valmiudet ensihoidon hoitotason päätöksentekoon. Opiskelija kykenee suunnittelemaan, toteuttamaan ja arvioimaan potilaan kokonaishoitoa hoitotason keinoin. Opiskelija osaa myös perustellen selittää tavallisimpien sairauskohtausten syyt ja niiden oireet sekä tutkimukset ja hoidon. Opiskelija osaa soveltaa ja perustella valitsemiaan ensihoidon auttamismenetelmiä erilaisten potilaiden hoitotyössä. Opiskelija osaa • arvioida potilaan tilaa sekä hoidontarvetta ja hoitaa häntä ensihoidon hoitotason menetelmin, hoito-ohjeisiin tukeutuen • tutkia peruselintoimintoja ja tukea niitä lääkehoidolla sekä tehostetun hoidon toimenpiteillä ja apuvälineillä. • analysoida työturvallisuutta uhkaavia tekijöitä • soveltaa ei-teknisiä ryhmätyötaitoja.
- Lärare: Anssi Hapuli
- Lärare: Monika Mäisti
- Lärare: Tia Windahl
AH00CG03-3004 Potilaan tutkiminen 26.8.2024-10.11.2024
Ensiarvio ja täsmennetty tilannearvio Haastattelu ja kirjaaminen Eri oireiden mukainen potilaan kohdennettu tutkiminen Erityispotilasryhmien tutkiminen
- Lärare: Jenni Hämäläinen
- Lärare: Mira Korvenoja
- Lärare: Tia Windahl
AH00CG02-3004 Ensihoitopalvelu 26.8.2024-10.11.2024
Opiskelija tuntee ensihoitoa koskevan lainsäädännön ja ensihoitopalvelun toiminnan. Opiskelija osaa toimia ensihoitotehtävällä, tuntien hälytyskoodiston mukaiset kiireellisyysluokat, tehtäväkoodit ja varausasteet. Opiskelija tutustuu kirjaamiseen SV210-kaavakkeelle, hoito-ohjeen pyytämiseen, raportoimiseen, sekä viestimiseen Virve-viranomaisverkkopuhelimella. Opiskelija osaa toimia ja kommunikoida CRM:n periaatteiden mukaisesti ja turvallisesti ensihoitotehtävällä, tuntien ensihoitotyön riskit, sekä potilasturvallisuutta uhkaavat seikat. Opiskelija tuttustuu yleisimpiin ensihoidossa käytettäviin välineisiin ja hoitolaitteisiin (esim. hoitolaukut, defibrillaattorit, Virve-puhelimet ,paarit ja potilaan tukemisvälineet). Opiskelija osaa käyttää ergonomisesti ja tarkoituksenmukaisesti tukemis- ja kuljetusvälineitä.
- Lärare: Mikko Kaartinen
- Lärare: Antti Kosonen
- Lärare: Outi Pöyhönen