
- Учитель: Ruusa Einiö
- Учитель: Sari Lehtinen
- Учитель: Mirva Rainio
- Учитель: Hannele Tiittanen

AH00BZ64-3033 Lapsen, nuoren ja perheen hoitotyön osaaminen 6.11.2023-17.12.2023
Hoitotyön menetelmät eri-ikäisten lasten hoidon suunnittelussa, toteutuksessa ja arvioinnissa. Monimuotoisten perheiden hyvinvoinnin haasteiden tunnistaminen ja hyvinvoinnin edistäminen. Raskauden ja lapsivuodeajan eteneminen ja seuranta. Lääketieteen osa-alueet: lasten tavallisimmat infektiot, allergiat, lasten pitkäaikaissairaudet ja niiden erityispiirteet, lasten syöpäsairaudet, lasten yleiskirurgiaa
- Учитель: Päivi Ivanoff-Lahtela
- Учитель: Outi Niskanen
- Учитель: Anna Romakkaniemi

YH00CR83-3001 Asiakaslähtöisten sähköisten palvelujen kehittäminen 1.9.2023-31.12.2023
Opintojakson jälkeen osaat - analysoida sähköisten palvelujen kehittämistarpeita, mahdollisuuksia ja haasteita asiakaslähtöisten palvelujen kehittämisessä - kehittää asiakaslähtöisiä digitaalisia palvelu- ja toimintaprosesseja monialaisessa yhteistyössä - suunnitella asiakaslähtöisen sähköisen sote-palvelun käyttöönottoprosessin
- Учитель: Hanne Ketonen
- Учитель: Hanne Ketonen
- Учитель: Hanne Ketonen
- Учитель: Anne Suikkanen

YH00CR82-3002 Moniammatillisen tiimin asiantuntija- ja johtamisviestintä 12.9.2023-31.10.2023
Opiskelija osaa - Tunnistaa monikanavaisen toimintaympäristön asettamat vaatimukset ja mahdollisuudet - Tunnistaa moniammatillisen tiimin viestinnän erityispiirteet ja arvioida niiden vaikutusta viestinnän sujuvuuteen - Kehittää henkilökohtaisia viestintä- ja neuvottelutaitojaan niin asiantuntijana kuin johtajana - Hyödyntää digitalisoituneen toimintaympäristön mahdollisuuksia viestinnässä
- Учитель: Annukka Salovaara
- Учитель: Tuulia Stellberg

AH00CT95-3001 Medical-Surgical Nursing Interventions 12.8.2023-22.10.2023
Intraoperative nursing & resuscitation.
- Учитель: Fanny-Maria Kilpinen
- Учитель: Outi Niskanen

AH00CT94-3001 Medical-Surgical Nursing 14.8.2023-22.10.2023
Medical-surgical nursing process Diabetic patient Patient with respiratory disease Kidney failure patient Neurological patient Coronary disease Patient Heart failure patient Hypertensive patient Cancer patient Orthopedic patient Relevant anatomy, physiology, pharmacology and medical topics included into nursing care of these patient groups.
- Учитель: Aria Kanerva
- Учитель: Fanny-Maria Kilpinen
- Учитель: Outi Niskanen
- Учитель: Aija Nurminen
- Учитель: Maj-Britt Tallbacka

AH00BU16-3006 Hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen 6.6.2023-5.11.2023
Hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen, vaikuttava rakenteellinen sosiaalityö, sosiaalinen raportointi, tutkittu näyttöön perustuva tieto, vaikutukset ja vaikuttavuus
- Учитель: Tarja Kempe-Hakkarainen
- Учитель: Reetta Konttinen
- Учитель: Tarja Tolonen

KE00CE75-3027 English for Professional Communication 4.9.2023-29.10.2023
About 3 ECTS is focused on academic practices, especially academic writing, and about 2 ECTS is focused on other professional communication practices and skills, both written and spoken. - general principles of academic writing, including style, text structure, and referencing mechanics - generic and context-specific guidelines for academic and professional writing - various written and oral communication situations in professional studies and the working life - key terminology and concepts in the students' field of study.
- Учитель: Anna-Riitta Pettinen

AY00BT90-3042 Ammatillinen kasvu 3 1.8.2023-31.5.2024
- valmistumiseen liittyvät asiat - oman osaamisen tuotteistaminen - oman osaaamisen analysointi : pofo-työskentely
- Учитель: Taina Heininen-Reimi
- Учитель: Tarja Kempe-Hakkarainen

AY00BT89-3067 Ammatillinen kasvu 2 21.8.2023-31.5.2024
- Omien opintojen seuraaminen (Peppi) - Osaamisen kehittämisen vaihtoehdot urasuunnitelman mukaisesti - Hopskeskustelut
- Учитель: Taina Heininen-Reimi
- Учитель: Tarja Kempe-Hakkarainen

AY00BT88-3072 Ammatillinen kasvu 1 28.8.2023-31.5.2024
Ammatillinen kasvu 1 (1 op) Opiskelija osaa • toimia LAB AMK:n sähköisissä järjestelmissä • tunnistaa omaa osaamistaan, omia vahvuuksia ja sen kehittämistarpeita • laatia oman henkilökohtaisen opinto- ja urasuunnitelman • antaa palautetta palveluista ja osallistuu koulutuksen kehittämiseen Ammatillinen kasvu 1 (1 op) sisällöt: - ryhmäyttäminen - HOPS, AHOT (oma osaaminen, omat vahvuudet ja kehittämistarpeet - SWOT) - palautekeskustelut - harjoittelujen orientaatio, työelämäläheisyys opinnoissa (LAB duuni) Ammatillinen kasvu 2 (1 op) Opiskelija osaa • seurata omien opintojen etenemistä sähköisissä järjestelmissä • syventää omaa osaamistaan • edistää omaa osaamisidentiteettiään urasuunnitelman mukaisesti • arvioida palveluita ja kehittää koulutusta Ammatillinen kasvu 2 (1 op) sisällöt: - opiskelijan vastuu seurata omia opintoja (Peppi) - HOPS - osaamisen kehittämisen vaihtoehdot urasuunnitelman mukaisesti (opintojen tarjonta, työelämä osana opintoja, mm. LAB Duuni, hankkeet) - palautekeskustelut Ammatillinen kasvu 3 (1 op) Opiskelija osaa • markkinoida omaa osaamistaan työnhakutilanteissa • syventää osaamisidentiteettiään osana jatkuvaa oppimista • hahmottaa omia tulevaisuuden työelämän osaamistarpeita • arvioida palveluita ja kehittää koulutusta Ammatillinen kasvu 3 (1 op) sisällöt: - valmistumisvaiheen HOPS keskustelu (ns. loppukeskustelu) tutoropettajan kanssa - jatkuvan oppimisen vaihtoehdot - palautekeskustelut - yleissairaanhoitajan osaamisen arviointi (180 op) -kokeen suorittaminen Ennen kokeeseen ilmoittautumista tulee olla suoritettuna vähintään 140 op (suositus 180 op) sekä kolmet lääkelaskut.Kokeen suorittaminen hyväksytysti vaaditaan ennen valmistumista.
- Учитель: Mia Blomqvist

AY00BT90-3035 Ammatillinen kasvu 3 14.8.2023-31.7.2024
Sisältö: - valmistumisvaiheen HOPS keskustelu (ns. loppukeskustelu) tutoropettajan kanssa - jatkuvan oppimisen vaihtoehdot - palautekeskustelut (koulutukset sopivat keskenään, miten palautekeskustelut järjestetään, huom. hyvät käytänteet ja niiden levittäminen) Tavoitteet: Opiskelija osaa: · markkinoida omaa osaamistaan työnhakutilanteissa · syventää osaamisidentiteettiään osana jatkuvaa oppimista · hahmottaa omia tulevaisuuden työelämän osaamistarpeita · arvioida palveluita ja kehittää koulutusta
- Учитель: Tuula Juvakka